Společnost slev

27. září 2011 v 22:44 | autor: Iksí |  Off topic
Ještě před pár lety se na obchodech nápisy: Sale, Výprodej, Slevy apod. objevovaly většinou jen po Vánocích a na přelomu léta a podzimu. Dnes žijeme ovšem v jakémsi permanentním období slev. Jsme taková slevová společnost.

Obchodníci si všimli, že pokud na své zboží napíší, že je zlevněné, prodají ho s velkou pravděpodobností větší množství, než kdyby ho prodávali za stejnou cenu bez označení sleva. Když mnozí vidí původní cenu a novou nižší cenu, kupuje se jim věc tak trochu lehčeji - mají pocit, že ušetřili. A tenhle úžasný pocit mají, i když si kupují úplné zbytečnosti, které na nic nepotřebují. Paradoxně pak tihle lidé na slevách nic neušetří, ale naopak prodělají. Zatímco prodejci většinou vydělávají, protože i na zlevněném zboží mívají ještě pořád slušný zisk.


Někdy je ale až zábavné, co všechno vám prodavači chtějí vnutit s odůvodněním, že je to zlevněné.

Když jsem si před časem šla koupit tričko, začala mi prodavačka u pokladny nabízet ještě jedno tričko o několik čísel větší než je moje velikost. Slušně jsem odmítla a chtěla jsem zaplatit. Nicméně slečna se nedala a diskuze pokračovala dál:

Ale to tričko je módní a byla by chyba si ho nekoupit.
Děkuju, ale nechci.
To tričko je ale tak moc pěkné.
A můžete mi říct, k čemu mi bude tričko, které mi bude velké?
■ Není zase tak velké a je přece zlevněné. Za lepší cenu už ho neseženete!
Takže si mám koupit tričko jen kvůli tomu, že je na něm sleva, i když mi nebude sedět?

Slečně zřejmě došla slova a konečně to se mnou vzdala. Navíc se za mnou už začala tvořit fronta a další zákazníci byli jistě také velice rádi, jak nás slečna prodavačka všechny zdržuje. Zaplatila jsem a začal stejný scénář u dalšího zákazníka...

No, nekupte to, když je na tom sleva.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Lukky Lukky | Web | 28. září 2011 v 11:21 | Reagovat

toto je pravda :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.